Followers

Saturday, January 23, 2010

KISAH DOH....LAGI


Sufia...satu yang ustazah minta tapi atas kerajinan dan kreativiti Sufia sendiri makan terhasilah dua garisan huruf jawi


Hasil kerja Sufia


Shahirah begitu tekun menguli doh....


Tara...hasil kerja Shahirah. Cikgu bagi 3 bintang


Lagi hasil kerja...kali ni warna oren pula

EMMM...doh...doh dan doh. Kali ni saya nak tunjukkan bagaimana gembiranya anak murid saya bermain dengan doh. Malang sekali penggunaan doh untuk kali pertama tidak dapat saya snap gambar...Bayangkan betapa gembiranya anak murid saya bermain dan menghasilkan pelbagai makanan kegemaran mereka dengan doh yang mereka dapat...siap buat karipap lagi...Hakimi bersemangat menghasilkan karipap yang bentukkan sendiri pelipat di bahagian depan. Emm...sedapnya cikgu...kata yang terkeluar dari mulut mereka.

Penggunaan seterusnya ialah saya memperkenalkan huruf dan murid membentuk huruf yang diperkenalkan....kerana terlalu asyikdan bersemangat mengajar tidak sempat nak ambil gambar...tapi untuk tidak menghampakan rakan-rakan...semasa ustazah mengajar saya sempat mengambil gambar aktiviti yang dijalankan dengan menggunakan doh...

No comments: